mapka zagrożenia pożarowego lasu

Apelujemy o zachowanie maksimum ostrożności wszystkich tych, którzy korzystają z uroków naszych lasów i o p…

na zdjęciu barszcz Sosnowskiego

Urząd Miejski w Barwicach przypomina, że na terenie województwa zachodniopomorskiego, w tym również na tere…

plakat przypominający o terminach płatności podatków

Referat Finansowo- Budżetowy przypomina, że:

15.05.2024 r. upływa termin płatności:

•    drug…

na zdjęciu dzieci na placu zabaw

📌Zbliża się okres letni, kiedy miejsca takie jak place zabaw są coraz intensywniej użytkowane przez dzieci.…

na zdjęciu nowy Burmistrz Barwic Robert Zborowski, odchodzący burmistrz Mariusz Kieling, sekretarz Kamila Gwiazda, Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Barwicach Renata Trembowelska

W dniu 7️⃣ maja 2️⃣0️⃣2️⃣4️⃣ roku, odbyła się I sesja IX kadencji Rady Miejskiej w Barwicach. Podczas tej h…

Obowiązek zawarcia umowy na odbiór odpadów z działalności gospodarczej 
na zdjęciu auto śmieciarka odbierająca pojemniki z odpadami

Na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 5a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1469), Burmistrz Barwic informuje,że przystępuje do kontroli przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą na terenie naszej gminy w zakresie posiadania przez nich aktualnych umów na odbiór odpadów komunalnych.

Do nieruchomości niezamieszkałych, w których wytwarzane są odpady komunalne zalicza się np. budynki użyteczności publicznej, placówki oświatowe, lokale handlowe, gastronomiczne, zakłady rzemieślnicze, usługowe, produkcyjne, targowiska, cmentarze itp. Właściciele powyższych nieruchomości, którzy pozbywają się odpadów komunalnych i którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy, zobowiązani są do zawarcia umowy na odbiór odpadów z przedsiębiorcą odbierającym odpady, wpisanym do rejestru działalności regulowanej (wykaz podmiotów dostępny jest w Urzędzie Miejskim w Barwicach oraz na stronie BIP Urzędu w zakładce Gospodarka Odpadami).

W sytuacji, gdy nieruchomość składa się z dwóch części, tj.  przeznaczonej na cele mieszkalne oraz działalność gospodarczą, właściciele nieruchomości powinni:

•    uiszczać w gminie opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, za część dotyczącą nieruchomości zamieszkałej, zgodnie ze złożoną deklaracją,
•    zawrzeć dodatkową umowę na odbiór odpadów komunalnych z podmiotem uprawnionym, na część nieruchomości niezamieszkałej, na której prowadzona jest działalność gospodarcza a w przypadku, gdy część niezamieszkała jest wynajmowana, obowiązek zawarcia umowy na odbiór odpadów spoczywa na właścicielu lokalu, chyba że umowa najmu stanowi inaczej.

Przypominamy podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą, że niedopuszczalne jest mieszanie odpadów komunalnych z gospodarstwa domowego z odpadami powstającymi na skutek prowadzonej działalności gospodarczej. 

Na podstawie art. 3 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Gmina obowiązana jest prowadzić ewidencję umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z ustawy.